Dersin Adı | Portfolyo Tasarımı ve Profesyonel Pratik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMD 404 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenci kendi kendi görsel dilini oluşturmayı ve kendi sanatçı dilini sunmayı öğrenecek. Profesyonel seviyede portfolyo, özgeçmiş, kartvizit ve kendi işlerinden oluşan seçkiyi websitesi için sunuma hazır duruma getirecek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çeşitli iletişim araçları ile üretilmiş sanatçı portfolyolarının sınıf içi tartışma, değerlendirme ve sunumlarla geliştirmek. Öğrencinin çalışmalarını sunabilmesi için yeni yöntemlere rehberlik etmek. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Yok |
2 | Anket. Proje planlama ve özgeçmiş metni değerlendirmesi | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
3 | PERSONA: Kamusal İmaj Kişisel ve toplumsal imajın nasıl tasarlanması gerektiği üzerine sunum ve ders | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
4 | Proje 1: İçerik Yönetimi Portfolyo tasarımı | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
5 | Proje 1: İçerik Yönetimi Özgeçmiş ve Kartvizit tasarımı | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
6 | Portfolyo Taslak Sunumu | Sunum için hazırlanma. |
7 | Kişisel Görüşmeler. Taslak portfolyo teslim | İlgili tüm materyalin toplanması. |
8 | Kişisel Görüşmeler. Taslak portfolyo teslim | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
9 | Proje 2: Potfolyo Tasarım Portfolyoları baskıya ve ekran sunumu için hazırlık | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
10 | Proje 2: Potfolyo Tasarım Portfolyoları baskıya ve ekran sunumu için hazırlık | Grup diyaloğu için hazırlanma. |
11 | Grup Kritikleri. Grup içi sunumlar | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
12 | Proje 3: Kartvizit Revizyon: Sunulan Kimlik | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
13 | Proje 3: Kartvizit Tasarımcı kimlik kartı yaratmak | Gerekli olan tüm araçların sınıfa getirilmesi, eskiz defter dahil. |
14 | Kişisel Görüşmeler | Sunum için hazırlanma. |
15 | Final sunumu jürisi ve teslim | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Illumunating The Video Sally Jo Fifer Design Elements - A Graphic Style Manual Timothy Samara Rockport Publishers, Inc 2007 ,Graphic Design School - The Principles and Practice of Graphic Design 5th Edition David Dabner, Sandra Stewart, Eric Zempol 2014 Quatro Inc, Adobe Creative Suite Printing Guide Classic Russian Posters Moscow Publishing House 2010, Universal Principles of Design - 100 Ways to Enhance Usability William Lidwell, Kritina Holden, Jill Butler Eisenman, Sara. 2008, Building Design Portfolios. Myers, Debbie Rose. 2008, The Graphic Designer’s Guide to Portfolio Design. Rowe, Robert; Will, Will; Linton, Harold. 2009, Graphic Design Portfolio Strategies for Print and Digital Media. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://www.as8.it |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 80 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 18 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | - | ||
Final Sınavı | - | ||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest